Nebuďte kyselí, buďte fit!

Býváte unavení, trápí vás zažívací potíže, bolesti hlavy, pachuť v ústech, zatuhlost kloubů, snížená imunita a další odchylky od dobré kondice?
Nebuďte kyselí, buďte fit!
Možná (naštěstí) nemáte diagnostikované žádné onemocnění, ale i tak je třeba zpozornět. Je pravděpodobné, že Vaše tělo je překyselené.
 
Proč jsme kyselí?
 
Překyselení definují odborníci jako metabolický stav, kdy je porušená vnitřní rovnováha mezi kyselinami a zásadami, která je důležitá pro správné fungování buněčných procesů. Z hlediska psychiky vzniká překyselení jako následek dlouhodobého stresu, hněvu nebo smutku. Klíčovým spouštěčem překyselení jsou však stravovací návyky. Nadměrná konzumace živočišných bílkovin, cukru, vajec, bílé mouky, mléčných výrobků, dochucovadel a stimulantů v podobě alkoholu, nikotinu a kofeinu, to vše přispívá k vychýlení ze zdravého poměru zásad a kyselin (acidobazické rovnováhy).
 
Zjistěte, jak jste na tom!

 
Zkuste jednoduchý test.  Zajděte do lékárny a kupte si lakmusový papírek. Míru kyselosti či zásaditosti ve svém těle zjistíte změřením pH  - vodíkového exponentu (latinsky pondus hydrogenii).

       ✤ Jestliže si vytestuje pH nižší než 7,36, je na čase udělat změny především v jídelníčku.
 

asparagus-blog1.png

 

TOP výběr potravin na odkyselení
  • Zelenina - za „krále odkyselení“ je považovaný chřest, ale dopřát si můžete téměř všechny druhy zeleniny (brambory, květák, mrkev, celer, špenát, brokolice, okurka, zelí, cuketa, paprika, rajčata).\
  •  
  • Ovoce -  na první místo zařaďte zralé banány, používejte citrony, ananas, jablka, hrušky, meloun, z exotických plodů mango, papáju nebo avokádo.
  •  
  • Do kaší nebo pomazánek si přidávejte slunečnicová a lněná semínka (tělo je zpracuje nejlépe drcená), lískové ořechy, mandle, mák. Skvělé jsou také sušené datle a fíky.
  •  
  • Mezi kořenící přísady zařaďte kajenský pepř, který je výborným zdrojem zásaditých látek.
  •  
  • Při vaření či pečení masitých a rybích pokrmů používejte česnek. Pomáhá neutralizovat jejich kyselost a určitě prospěje i výsledné chuti pokrmu. 
  •  
  • Bylinky - vyberte si vhodnou bylinnou směs na pravidelné popíjení v podobě čaje. Neměla by v ní chybět pampeliška, andělika lékařská, kopřiva, bříza. Pampelišku můžete sezónně přidávat i do zeleninových salátů.

 
Aby zdraví nebolelo

 
Přestože optimální acidobazická rovnováha je důležitá, není cílem dostat se dodržováním striktních pravidel do stresu, a tím se zas překyselit J. Jídelníček měňte postupnými kroky.  Aby zdraví nebolelo, připravili jsme několik typů, jak se vyrovnat s vysazením oblíbených pochoutek.
       ✤ Nepřežijete bez kávy? Pijte ji pouze jednou denně a bez mléka. Káva totiž okyseluje sama o sobě a mléko tento efekt ještě posílí.
       ✤ Vynechání cukru a obilných sladidel bývá pro řadu z nás to nejtěžší. V přiměřeném množství doslazujte medem, místo dezertů jezte ovoce, dejte si ovesnou kaši dochucenou kokosem. 

       ✤ Když je pro vás nepředstavitelné vysadit mléko a mléčné výrobky, jezte je v omezeném množství, ideálně v zakysané podobě. Kravské mléko zkuste nahradit ovčím nebo kozím.

       ✤ Čokoholici v krizi mohou sáhnout po kousku bio čokolády s vysokým procentem kakaa. Rozhodně se vyhněte čokoládě s obsahem cukru, ztužených tuků a konzervantů.

       ✤ Věnujte se pohybu. Jestliže nejste tělem a duší sportovec, nevrhejte se do radiálních změn životního stylu, ale vyberte si pohyb, který vás baví. Pro začátek stačí i pravidelná procházka.  


Co dělat, když změny nepřinášejí ovoce?  
 
Může se stát, že děláte vše správně, ale přesto některé projevy překyselení přetrvávají.  Potom je třeba podívat se na problém komplexněji a zvážit, zda disharmonii v těle neposilují jiné příčiny. 
 
Jedním z příznaků překyselení jsou například otoky a celulitida. Ty vnikají proto, že kvůli příliš kyselému prostředí tělo zadržuje vodu. Když „odkyselovací kúra“ na otoky a celulitidu nestačí, je načase podpořit ji odvodněním. Pomoct vám mohou praktické a dobře přenosné kapsličky Liftea Bylinky na odvodnění forte. Spolknout jednu až dvě tobolky denně je určitě jednodušší, než myslet na to, že je třeba připravit další bylinný čaj, aby se tělo nejen odkyselilo, ale také vyrovnalo s přebytečnou vodou. A co v bylinkách na odvodnění najdete?

       ✤ výtažek z plodu jalovce
       ✤ výtažek z nati kopřivy a nati petržele
       ✤ výtažek z listů z břízy bílé

 
Kopřiva a bříza optimalizují hospodaření těla s vodou a zároveň mají i odkyselující účinek. Výtažky z petržele podpoří trávení a fungování ledvin a posilují imunitní systém. Kapsličky jsou také zdrojem biotinu. Ten vyrovnává naši psychiku, což je základ, který k celkovému ozdravení těla potřebujeme.


prekyseleni2-blog1.png
 
Starejte se o sebe,
ale nezapomeňte, že svépomoc a domácí kúry na podporu zdraví mají své limity. Při silných nebo opakujících se potížích vždy vyhledejte svého lékaře.

Související recepty a články

Domácí přírodní lékárnička
Domácí přírodní lékárnička
Staňte se i vy bylinkovými alchymisty a zkuste si sami vytvořit praktické "dobroty" do vaší domácnosti.
Zobrazit všechny štítky Skrýt štítky