>

Podzimní wellbeing

Podzim je pro mnohé z nás velmi půvabný. Pestré barvy, zasněná atmosféra, lehce mlžná rána a delší večery se šálkem teplého čaje.
Podzimní wellbeing

Ubývá slunečního svitu a my se pozvolna noříme do sebe. Potřebujeme odpočívat a regenerovat. Co ale dělat, když naše životní situace a nároky okolního světa s podzimním laděním nesouzní? Vytvořte si zdroje svého wellbeing. Postarejte se o imunitu i psychiku a odlehčete tělu.

Imunita sídlí ve střevech

A podzim naši imunitu někdy dost náročně zkouší. Proto je dobré postarat se o zdravé trávení. To totiž trpí konzumací hutnější stravy, kterou s sebou chladnější období roku přináší. Chcete li podpořit trávicí orgány, zásobte se kurkumou. Tato zlatavá královna koření se postará o očistu jater, produkci žluči a střevům uleví od nadýmání. Kromě toho patří kurkuma i k nejsilnějším stimulantům imunity.

liftea-podzimni-wellbeing-blog2.png
 

Podpora zdraví komplexní očistou

Očistné účinky ostropestřce mariánského jsou známé po staletí. Dokáže detoxikovat játra a působí jako silný antioxidant. Ve spojení s kopřivou a smetankou lékařskou vytvoří komplexní očistnou kúru pro celý organismus, která prospívá také ledvinám. Vašemu tělu se vrátí lehkost. Nebude tolik náchylné k podzimním nachlazením a dobrá fyzická kondice určitě podpoří i vaši psychickou pohodu.

 

Péče o močové cesty se vyplatí

Chcete si bezstarostně užívat pobyt venku nebo pouštět s dětmi draka ve studeném povětří? Postarejte se o to, abyste neprochladli. Zejména ženy po porodu nebo v menopauze bývají na močové cesty náchylné. Na hyperaktivní močový měchýř (ale i na prostatu) pozitivně působí dýňová semínka. Když se k nim přidá lichořeřišnice, která je označovaná jako přírodní antibiotikum, nemohou močové cesty najít lepší podporu.

 

Sezónní potrava pro duši

Když nemůžeme odpočívat tak, jak bychom potřebovali, naše nervy jsou jako na drátkách. V celozrnných potravinách, luštěninách, ořechách, vejcích, kvasnicích či mase najdete výborný zdroj vitamínů skupiny B, které psychiku podpoří. Pokud zápolíte s pocity úzkosti či deprese, doplňte si hořčík. Hodně ho má například špenát, mangold, kapusta, brokolice nebo červená řepa. A jestli se cítíte stále „pod psa“, neváhejte sáhnout po doplňcích stravy. Na podzim a v zimě je tělo určitě ocení.

Vybavte si přírodní lékárničku

Štěstí přeje připraveným. A o zdraví platí v podstatě totéž. Nečekejte, až vás nachlazení nebo viróza zaskočí a doplňte svoji lékárničku kvalitními přírodními přípravky.  Máta, eukalyptus, tymián, citron nebo islandský lišejník uleví při kašli, rýmě či bolesti v krku. Výborné jsou i esenciální oleje, nebo očista dutin mořskou vodou.

 

liftea-podzimni-wellbeing-blog3.png

Související recepty a články